[Forum] Re: [Forum] Re: [Forum] Installation af Windows på Linux Box

From: Morten Liebach <morten@hotpost.dk>
Date: Tue Aug 08 2000 - 23:17:47 CEST

On 8, aug, 2000 at 10:01:55 +0200, Mikkel Mastrup Jensen wrote:

> Jeg skal vel også slette SWAP-partitionen?

Ja!

> Hvordan kommer jeg ind i FDISK fra en cd-rom?? Altså ind i
> kommando-prompten. Skal jeg også bruge en boot-diskette og hvis Ja, hvordan
> kommer jeg så ind i kommando-prompten der?

Tjah, det kommer meget an på hvad for en distro du har, jeg selv sværger
til en SuSE 6.2 CD jeg bruger til det, og ikke andet, min gamle RedHat
5.2 er heller ikke helt ueffen, men hvis det eneste du her er det nyeste
af det nyeste så er du på den, de er så automagiske at det halve kunne
være nok! ;-)

Du behøver ikke en shell for at lave noget, bare lad som om du vil
installere fra bunden af, og så slet alle partitioner når du kan komme
til det.
___

Jeg tænkte lige lidt, og det du skal bruge er ikke nødvendigvis FDISK
programmet selv, men bare noget der kan redigere partitionerne. Hver
distro sit program (er det ikke ``partition commander'' i RedHat ?).
___

Hvis du ikke kan få lov til at gøre det hele selv med din CD, så kan du
downloade de første 2 disketter i Debian installationssættet for Potato
(a.k.a. frozen lige nu), det kan klare det.

Din(e) CD(er) burde lade dig gøre tingene selv ... så prøv dig lidt
frem.

Jeg kører selv Debian, så det er det jeg kender, SuSE kan jeg stadig
huske lidt, og RedHat, Mandrake etc., har jeg slet ikke tjek på, men det
vad jeg der er adskillige andre der har her på listen.

Jeg håber det hjalp.

                        Morten

--
UNIX, reach out and grep someone!