Re: Sv: [Forum] Re: FixFreq monitorer

From: Svend Erik Venstrup - Nielsen <venstrup@mail1.stofanet.dk>
Date: Sat Aug 05 2000 - 05:22:19 CEST

Martin Filtenborg wrote:

> Jeg købte min i en genbrugsbutik. De havde ca 40 skærme at vælge mellem,
> alle 19"-20". Sun, Hitachi, HP, IBM...
>
> Kig i den blå avis. De er svære at få til at køre, og mange giver sikkert
> op og "skyder skidtet af i den blå". Et andet forslag ku' være at støve
> virksomheder med gamle CAD-anlæg op og håbe på at man er heldig... Firmaer
> smider de underligste ting ud. IBM Aptiva pentium-maskiner, gamle
> laserprintere, penplottere og sådant :) Jo, det er rigtigt: jeg så for en
> uge siden en HP A0-farvepenplotter blive splittet ad med skævbider og
> skruetrækker.

Surt, jeg har ledt efter sådan et svin nogen tid!!

> Ingen ville ha' den :((
>
> Hvad med 2.5GB 12 ms 5.25" fuldhøjde SCSI2-sparkrøv-serverdiske? Jeg er
> *SÅ* tæt på at kunne købe ca. 20 af slagsen til billige penge.
> Nogen interesserede? Husk på, at jeg sagde "tæt på", da de først skal
> formateres, diskene stritter imod, og vi skal lige ha' løst problemerne
> først.

Du kan formatere dem med debug !! I en dos maskine.
Når de først er formateret kan de sættes i hvad som helst.

> Brug fantasien, og vær ikke bange for at gribe en skruetrækker. Jeg fandt
> en defekt DeskJet 850 i en container, brugte ca. 30 sekunder med en
> skruetrækker og printer nu de nydeligste sider ud.
>
> Hvorfor skal man altid købe det sidste nye til fuldpris, når man kan få
> brugt for "next-to-nothing". Jeg fik en Celeron 300A-Malay Slot1 foræret,
> købte et ATX-bundkort + kasse for 1000 kroner og flyttede resten over fra
> min K6/233 AT-maskine. Hello PowerHouse, Goodbye bloodsucking salesmen :)

Jeg har 2 Canon LBP 8-IIIR ( Begge i drift ) en hund (100) pr stk.
de har kørt ca 25.000 sider, sidst jeg så en af dem på Rådhuset, blive
serviceret,
havde den kørt 3.200.000 sider. Toner-patroner koster ca 350 - 450 kr og
varer ca. 1 år. Den er langsom men printer flot.

> Faktisk kan man f.eks få en fuldt fungerende Linux-baseret filserver for
> under 1000 kroner. Imidlertid kan man ikke få den til at virke uden viden
> og hjælp. Viden kan man få via boghandleren og 'nettet, og hjælp kan man
> bl.a. få her!
>
> Tak til alle dem som gider sætte tid af til at besvare spørgsmål og hjælpe
> os andre!!
>
> Martin

Det lyder skægt, hvis du har en liste over brugt udstyrs-handlere, vilde det
være fint

Hilsen (-;>/