Sv: [Forum] Re: FixFreq monitorer

From: Martin Filtenborg <martin.filtenborg@image.dk>
Date: Sat Aug 05 2000 - 02:58:59 CEST

Jeg købte min i en genbrugsbutik. De havde ca 40 skærme at vælge mellem,
alle 19"-20". Sun, Hitachi, HP, IBM...

Kig i den blå avis. De er svære at få til at køre, og mange giver sikkert
op og "skyder skidtet af i den blå". Et andet forslag ku' være at støve
virksomheder med gamle CAD-anlæg op og håbe på at man er heldig... Firmaer
smider de underligste ting ud. IBM Aptiva pentium-maskiner, gamle
laserprintere, penplottere og sådant :) Jo, det er rigtigt: jeg så for en
uge siden en HP A0-farvepenplotter blive splittet ad med skævbider og
skruetrækker.

Ingen ville ha' den :((

Hvad med 2.5GB 12 ms 5.25" fuldhøjde SCSI2-sparkrøv-serverdiske? Jeg er
*SÅ* tæt på at kunne købe ca. 20 af slagsen til billige penge.
Nogen interesserede? Husk på, at jeg sagde "tæt på", da de først skal
formateres, diskene stritter imod, og vi skal lige ha' løst problemerne
først.

Brug fantasien, og vær ikke bange for at gribe en skruetrækker. Jeg fandt
en defekt DeskJet 850 i en container, brugte ca. 30 sekunder med en
skruetrækker og printer nu de nydeligste sider ud.

Hvorfor skal man altid købe det sidste nye til fuldpris, når man kan få
brugt for "next-to-nothing". Jeg fik en Celeron 300A-Malay Slot1 foræret,
købte et ATX-bundkort + kasse for 1000 kroner og flyttede resten over fra
min K6/233 AT-maskine. Hello PowerHouse, Goodbye bloodsucking salesmen :)

Faktisk kan man f.eks få en fuldt fungerende Linux-baseret filserver for
under 1000 kroner. Imidlertid kan man ikke få den til at virke uden viden
og hjælp. Viden kan man få via boghandleren og 'nettet, og hjælp kan man
bl.a. få her!

Tak til alle dem som gider sætte tid af til at besvare spørgsmål og hjælpe
os andre!!

Martin