[Forum] Re: FixFreq monitorer

From: Martin Filtenborg <martin.filtenborg@image.dk>
Date: Mon Jul 31 2000 - 23:05:04 CEST

Okaay! Men hvilket Millenium-kort? Og hvordan med text-modes (rygtet siger
at det er platumuligt at få en tekstskærm op i fuldskærm med nogetsomhelst
andet end et fastfrekvens-kort), opsætning under Linux og så videre?

Faktisk burde flere forsøge sig med disse skærme, da det er relativt let at
få fat i een, kvaliteten er fantastisk (en sådan skærm har ofte været
anvendt på en heftig CAD-maskine) og prisen er nærmest latterlig. Jeg har
f.ks. betalt den nette sum af 250 kr for min 20" IBM-skærm med
Trinitron-billedrør. Og nej, der er ikke brændt et billede fast i røret,
skærmen har ikke en skramme og den oser langt væk af kvalivare! Alene
vægten på (gæt) 30 kilo indikerer at der ikke er sparet... Jeg overvejer
efterhånden at betale den høje pris for fastfrekvens-kortet, da det nærmest
er synd at ha' sådan en fin skærm stående ubrugt på loftet :(
F.eks. ku' det være skægt at lave et fælles indkøb af grafikkort. Mirage
giver rabat fra 5 kort og op (http://www.mirage-mmc.com/). Kig evt. hos
Software Integrators - http://www.si87.com/ eller een af de andre i dén
branche.
Er der interesserede blandt listens læsere?

Martin