[Forum] Sidste nyt om S3-historien

From: Bo <miller@nospam.dk>
Date: Mon Jul 31 2000 - 15:28:10 CEST

Hahaa! I did it!! (hopper rundt) Congratulation line forms on the left!

Hrm ... Nå, men som mange sikkert husker, havde jeg et spørgsmål fremme
om konfigurering af X med et S3-baseret grafikkort. Det blev foreslået
mig at editere i XF86Config, men da det jo er en større historie har jeg heldigvis
fundet en genvej.
Problemet er nemlig at Xconfigurator lavede en ubrugelig config-fil (X
låste sig i 640x480/8bit/59Hz). I lige min situation skal man åbenbart
bruge et helt andet program, nemlig xf86config. Hvis man med SuperProbe
har fundet de nødvendige data om sin maskine, går opsætningen ganske
smertefrit: 1200x1024/16bit/100Hz!

Men spørg mig ikke hvorfor... :)

Venligst
Bo "Linux-newbie" Miller