Re: [Forum] 5 spørgsmål Besvarer 1

From: Svend Erik Venstrup - Nielsen <venstrup@mail1.stofanet.dk>
Date: Sun Jul 30 2000 - 19:18:48 CEST

Mikkel Mastrup Jensen wrote:

> Jeg har lige 5 spørgsmål:
>
> 1) Jeg kan ikke få andre brugere end root til at skrive på disketter. Jeg
> har prøvet at indsætte "user" i /etc/fstab, men det virker ikke, hvad gør
> jeg ved det?.

ve d ikke

> 2)I /etc/fstab har jeg slettet ordet "owner", har det nogen effekt?

ved ikke

> 3) Hvilken version af Lynx følger med RedHat 6.2?

ved ikke ! Prøv eventuelt, i et terminalvindue
[ rpm -q Lynx*.rpm ]

> 4) På et AaLUG møde fik jeg engang at vide at det var en dansker der styrede
> det med Linux-drivere til cd-rom'er og brændere. Er der nogen der har en
> e-mail til ham?

ved ikke

> 5) Er der nogen der har en driver til en HP 7100e brænder?

Min brænder fungerer glimrende uden driver, jeg bruger et program som hedder
" XCDROAST " et link til hvorfra det kan hentes.

http://www.xcdroast.org

En beskribelse af programmet, samt omtale af teknik til brænding findes her

http://www.sslug.dk/linuxbog/bog/cdrombraending.html

> Mikkel

[ Snip ]

Hilsen (-;>/