[Forum] PRoblemer med Samba 2.0.7 og Windows 2000 PRofessional

From: Søren L. Dittmer <soren@dittmer.dk>
Date: Thu Jul 27 2000 - 22:15:19 CEST

Jeg ved godt, at det her (måske) er et Windows-problem, men det kan jo
alligevel være, at nogle af jer er løbet ind i problemet alligevel...

Jeg har en lille installation med en Linux (RH 6.0), der fungerer som
server, og desuden har jeg to workstations - en stationær (Win NT 4 SP6a/RH
6.0/Win98/...) og en bærbar (Win2000 Pro).

Jeg har tidligere haft en opsætning med Linux/WinNT/Win98, der fungerede
fint, men efter jeg har opgraderet både Linux-maskine og den bærbare, så er
det slut... ;o)

Det fungerer fint med WinNt mod Samba. Men jeg kan ikke få Win2000-maskinen
til at se mit Samba-drev...

Samba virker fint. Alle tests på server-siden er gået fint.
Jeg kan browse og alt andet interessant fra WinNT4-maskinen.
Win2000-maskinen svarer på 'nmblookup' fra Samba-serveren.
Men jeg kan ikke få Win2000-maskinen til at se Samba-serveren.

Er der nogen, der har nogle erfaringer med dette?

Mvh og på forhånd tak...

- Søren