[Forum] DNS sikkerhed

From: Johannesen,Bjarke BZJ <bzj@kmd.dk>
Date: Thu Jul 20 2000 - 13:37:10 CEST

hej

jeg har nu været med til at sætte en bind8 root server op for et firma. Så
har vi lavet AXFR sikkerhed, dvs. at man ikke kan lave zonetransfer, da der
står adskillige steder på internettet at hvis man ikke gør det, gør man
arbejdet lettere for hackere osv...

MEN hvorfor har tele.dk så ikke AXFR slået fra? hele derers 100000 bruger
store teledanmark inet business kan spoofes via at lave en AXFR:
http://www.dk-hostmaster.dk/perl/Resolve.pl?ip=&host=ras.tele.dk&ns=&axfr=on

jeg undre mig bare, måske om der var nogen som havde et "authoritative"
svar?!! ;)

Mvh Bjarke

Bjarke Johannesen
Scandinavian Healthcare Informatics A/S (http://www.scandihealth.com)
Home Email: croix@post10.tele.dk Work Email: bzj@scandihealth.com
Work phone: +45 8745-7000 Or call direct on: +45 8745-7347
AaLUG homepage --- http://aalug.dk