[Forum] CVS adgang uden at gi' adgang til hele serveren

From: Jesper R. Meyer <jrm@aalug.dk>
Date: Thu Jul 13 2000 - 20:55:28 CEST

Jeg har et lille problem med CVS (sikkert fordi jeg ikke ved så
forfærdelig meget om administration af et CVS reposetory)

Jeg har sat CVS op på en server for at flere kan arbejde sammen om bla
bla bla.

CVS-adgang får man gennem en ssh-tunnel og det virker fint så længe man
er oprettet som almindelig bruger på serveren (en linux box).

Nu vil jeg så gi' CVS-adgang til at nogle brugere der ikke skal ha'
mulighed for at logge ind som alm. bruger. Derfor gav jeg dem
/usr/bin/passwd som shell, men så brokker CVS sig voldsomt. Det samme
gør sig gældende hvis jeg bruger /bin/false som shell.

Nu mangler jeg et løsningsforslag eller et spark i den rigtige
retning, for jeg kan ikke lige komme på en løsning uden at gi' dem en
rigtig shell, og det er jeg ikke interesseret i.

/jrm