[Forum] Re: Ny harddisk under Linux

From: Bo <miller@nospam.dk>
Date: Wed Jul 12 2000 - 19:59:38 CEST

On Thu, 06 Jul 2000 12:00:09 +0200
forum-admin@aalug.dk surprisingly wrote:

> Jeg har smidt en ny harddisk i min computer egentlig bare til lidt mere =
> fat16/32 eller noget, men dos' fdisk kan ikke klare den!!!
> Hvad hedder programmet til at g=F8re ditto under linux? dvs. bare at =
> partitionere den (den k=F8re som primary slave)

Afhængigt af hvilken Linux du installerer, er der to programmer til at
partitionere med. Dels "fdisk", som jo er velkendt, og dels "Disk
Druid", som er et nyere og (synes jeg) lettere program at bruge. Jeg ved
dog ikke om Disk Druid er med i de ældre compilations. Den er der i
Redhat 5.2 og frem.

Hvis alt andet fejler, kan du altid benytte "Partition Magic" fra en
diskette. Lige et program for alle os GUI-freaks. Hvis ikke den kan, er
der intet der kan.

Bo Miller
miller@nospam.dk