Re: [Forum] Re: Setup for S3 based graphics adapters

From: Svend Erik Venstrup - Nielsen <venstrup@mail1.stofanet.dk>
Date: Thu Jul 06 2000 - 18:35:14 CEST

Bo wrote:

> Kortet (som er et miro-kort) (underligt fabrikats-navn)) har tidligere
> kunnet køre 1024x768-65k farver ved 75 Hz i Windows.

Bruger S3 chipsæt ( Det står også i subject )
jeg mener at "Miro" Har en hjemmeside, der findes en
HOWTO /usr/doc/HOWTO/other-formats/html/HOWTO-INEDEX6.html
Følgende er sakset fra den, (HOWTO´er findes i alle distruputioner )

[ Snip ]
Xi Graphics, Inc

Xi Graphics, Inc http://www.xig.com (formerly known as X Inside, Inc) is selling three X server products (cards supported are sorted by manufacturer):

MIRO
           miroCRYSTAL 10AD 1MB
           miroCRYSTAL 12SD 1MB
           miroCRYSTAL 12SD 2MB
           miroCRYSTAL 20PV 2MB
           miroCRYSTAL 20SD 2MB
           miroCRYSTAL 20SV 2MB
           miroCRYSTAL 22SD 2MB
           miroCRYSTAL 40SV 4MB
           miroCRYSTAL VR2000 2MB/4MB
           miroMAGIC 40PV 4MB
           miroMAGIC plus 2MB
           miroVIDEO 12PD 1MB/2MB
           miroVIDEO 20SD 2MB
           miroVIDEO 20SV 2MB
           miroVIDEO 20TD 2MB
           miroVIDEO 22SD 2MB
           miroVIDEO 40SV 4MB
[ Snip ]

> Dvs. jeg skal ind i XF86Config og editere den gamle opsætning væk, eller
> i hvert fald tjekke hvad der står der. Som den grønært jeg er, antager
> jeg uden videre at jeg kan tillade mig at afslutte X, editere i
> XF86Config og bagefter genstarte X - uden at boote maskinen iøvrigt.
>
> Jeg har hørt adskillige morsomme skrækhistorier om teksteditorer i en
> Linux-shell, så ehh... Hvordan gør man det? Jeg ved så meget som at der
> findes teksteditorer som vi og ed og tilsvarende navne, men for en
> gammel Qedit-nørd fra de glade DOS-dage er den slags jo rent rumænsk.

Vedr editorer: der findes til "vi editoren" to udmærkede: " man vi, samt, info vi"
Du skriver i en konsol [ man vi [ enter ] ] og der er en manual page for editoren,
eller [ info vi [ enter ] ] og du har en Info page for editoren, dette er to sider,
jeg foretrækker den sidste, fordi info pages ofte indeholder eksempler.
Til informationer vedr Linux er der de udmærkede HOWTO sider, desværre
er der intet index med søgeord, men jeg synes at det er brugbart.
Men som det ses findes de også i en *.html udgave, som er lettere at finde rundt i.

> Gi's der go'e tips, eller er der ikke andet at gøre end at sætte sig ned
> på sin flade & lære fra en ende af? Jeg er den lykkelige ejer af "Linux
> For Dummies 2nd Edition", som indeholder nogle temmelig korte
> gennemgange af et par editorer.
>
> Og så lige et bi-spørgsmål: Voffor udskiftes de danske karakterer med
> koder som =F8 i visse breve (bl.a. mit) ? Er der noget at gøre ved det?

Det skyldes at der anvendes forskellige Code-pages til de forskellige
aplikationer. Men drilagtigt er det, Star office løste noget af problemet, for mig.