Re: [Forum] Indstilling af skærmopløsning i RedHat 6.2

From: Jens Christian Østergaard Andersen <jensc.andersen@get2net.dk>
Date: Sun Jun 25 2000 - 19:51:07 CEST

Hej Bo

Du har sansynligvis får valgt den rigtige opsætninging med Xconfigurator. Det er
bare sådan at din gamle opsætning stadig står som den første i kofigurationsfilen,
og derfor starter X serveren med den. Der kan nemlig stå flere forskellige
opsætninger i denne fil, som man så kan skifte i mellem. Måden man skifter på er
med tastekombinationen Ctrl+Alt++ eller Ctrl+Alt+-. Det sidste plus (+) eller minus
(-) trykkes på det nummeriske tastatur.
Så altså: Når maskinen er booted og du får din grafiske skærm, så prøv ovenstående
tastekombination. Så skulle opløsning og refresh rate gerne skifte. Næste gang du
starter maskinen vil den dog starte med den gamle opsætning igen. Det vil den blive
ved med til man har fjernet eller kommenteret den ud i XF86Config.