Re: [Forum] Keyboard hack og mandrake 7.0

From: Jesper R. Meyer <jrm@stofanet.dk>
Date: Sun Jun 18 2000 - 11:37:23 CEST

Ole Guldberg Jensen <ole_guldberg@mobilixnet.dk> writes:

> Jeg har et lille problem med mandrake7.0 og mit keyboard. Mit keyboard
> er et US keyboard og til at få danske karaktere bruger jeg et lille hack
> som vha. RightAlt og hhv. e,o og a giver æøå.
>
> 1> /etc/X11/XF86Config
> RightAlt ModeShift
> XkbLayout "us-latin1"
>
> 2> /etc/X11/xinit/Xmodmap:
> keycode 26 = e E ae AE
> keycode 32 = o O oslash Ooblique
> keycode 38 = a A aring Aring
>
> ... Det virker i RedHat6.2, men _ikke_ i mandrake7.0.. Er der nogen der
> har en ide hvorfor??

Er du sikker på at Xmodmap filen læses? Så vidt jeg husker er det en
eller anden "konflikt" mellem xkb og xmodmap.

Prøv at kigge xinitrc igennem for at se hvilke betingelser der skal
være opfyldt før Xmodmap læses. Jeg mener læsningen er at indsætte
'XkbDisable' et eller andet sted i XF86Config.

/jrm

--
 We'll burn that bridge when we come to it.