Re: [Forum] Hvad sker der her!?!

From: Morten Liebach <morten@hotpost.dk>
Date: Wed May 24 2000 - 21:35:11 CEST

On Wed, May 24, 2000 at 07:05:46PM +0200, Morten Liebach wrote:
> jeg har lige nmappet min 'puter og fik det her:
>
> morten@oenone:~$ nmap localhost
>
> Starting nmap V. 2.12 by Fyodor (fyodor@dhp.com, www.insecure.org/nmap/)
> Interesting ports on localhost (127.0.0.1):
> Port State Protocol Service
> 1 open tcp tcpmux
> 11 open tcp systat
> 15 open tcp netstat
> 22 open tcp ssh OK
> 25 open tcp smtp OK
> 79 open tcp finger
> 80 open tcp http OK
> 111 open tcp sunrpc OK
> 119 open tcp nntp
> [...]

Men siden i går aftes da har jeg installeret portsentry, og det er alle
de extra porte den lytter på, så det er derfor.
Jeg prøvede at fjerne portsentry og vupti var alle de ekstra porte væk...

Jeg var virkelig bekymret et par timer, men nu er det OK, jeg glæder mig
til at se hvor mange scans jeg kan logge!

Morten

--
UNIX, reach out and grep someone!
Morten Liebach <morten@hotpost.dk>