SV: [Forum] Inden vi nu bliver helt euforiske...

From: Johannesen,Bjarke BZJ <bzj@kmd.dk>
Date: Wed May 24 2000 - 16:09:36 CEST

Hej

Jeg syntes at det er et meget interessant enme du nu tager op.

Allerede idag står vi ikke alene med en kommende virus trussel, men vi har
også sikkerheds problemer generelt i linux. Med sikkerhed mener jeg ikke kun
sikkerheds huller, men også sikkerhed i form af standarder som linux burde
leve op til.

I den nyeste kernel Traffic email liste en diskusion omkring sikkerhed i
linux. MEN problemet er at folk der er med til at lave linux kernen ikke er
interesseret i at forbedre sikkerheden :(
http://kt.linuxcare.com/kernel-traffic/kt20000522_68.epl

Jeg syntes at det er et Stor Problem... Vi skal jo reagere proaktiv ikke som
alle firmaerne, hvor man først udbedre skaden når den er sket... men hvad,
hvad er chancen egentlig for at opensource er bedre end closed firm ware?

Mvh Bjarke

Bjarke Johannesen
Home Email: croix@post10.tele.dk Work Email: bzj@kmd.dk
Work phone: +45 4460-1000 Or call direct on: +45 4460-7347
AaLUG homepage --- http://aalug.dk