Re: [Forum] Inden vi nu bliver helt euforiske...

From: Morten Liebach <morten@hotpost.dk>
Date: Wed May 24 2000 - 16:05:36 CEST

On Wed, May 24, 2000 at 01:20:07PM +0000, Martin Filtenborg wrote:
> Pingvinen er et dejligt dyr :) Specielt når man ikke kan blive
> ramt af ILOVEYOU & kompagni, som jo baserer sig på afvikling af
> VBScripts eller lignende proprietære teknologier.
> Men inden vi helt taber forbindelsen til moder jord, er det lige
> værd at kaste et blik på følgende artikel:
>
> http://www.linuxprogramming.com/news/news_story.php3?ltsn=2000-05-05-002-03-CD
>

> som burde sætte gang i et-eller-andet hos nogen. Hvem skal vi
> puffe til? Eller skal vi selv tage et initiativ? Kan vi?

Det er sådan set ikke nødvendigt, det der skal til er at man husker at
holde executables og data adskilt, ikke noget med makroer i dokumenter.
En e-mail kan ses som et dokument, så der skal alle "makroer" ikke
køres.
Det er vist en ret god tommelfingerregel.

Det er også det der står i artiklen.
At "folk" så vil ha' ting der er ligesom microsoft og er "nemme" osv.,
det vil der altid være firmaer der tjener på, og brugere der taber på.

Jeg så engang noget om ErosOS, som klarer sig uden en root-konto, og
skulle kunne være meget sikkert, men jeg forstod ikke helt teorien bag.
Er der nogen der har læst om det (det er en eller anden Phd.'s projekt)
og kan forklare?
URL'en er: http://www.eros-os.org.
ErosOS er et "...small, secure, real-time operating system that
provides orthogonal persistence."!!!
Det må jo være godt, hvad betyder det? (Svend H.!?)

ErosOS er iøvrigt GPL.

Hilsen Morten

--
UNIX, reach out and grep someone!