Re: [Forum] Lige lidt apache probs...

From: Thomas Kristensen <thomas.gk@get2net.dk>
Date: Sun May 14 2000 - 22:27:08 CEST

"Jesper R. Meyer" wrote:

> Husk, at x-bit'en skal være sat for 'other' på /home og på ~geko

Ok, det var fejlen, fatter ikke en dyt, skal der være change to rettigheder
hele vejen op til filen? jeg troede det var nok at chmodde public_html

Btw. jeg bruger adgangskoder og lidt i nogle php-filer der eksakveres fra
serveren.. nu er det sådan at eftersom alle skal have læse rettigheder til
dem... så kan de jo også bare køre en telnet ind (hvis de altså er brugere
på systemet) cd til mit home-dir videre ind i public_html og tage en cat på
dem... så er de f.eks. mysql kodeord jo ikke så hemmelige... eller er det
mig der har misforstået noget...

Heldigvis køre jeg kun mine scripts fra lokal server =)

Men tak for hjælpen, det var det der var i vejen (altså chmod o+x
/home/geko)

Mvh.

Thomas G. Kristensen