Re: [Forum] Sidste forsøg med php og apache og mysql (og lidt kppp)

From: Jesper R. Meyer <jrm@stofanet.dk>
Date: Wed May 03 2000 - 23:21:32 CEST

"Thomas G. Kristensen" <thomas.gk@get2net.dk> writes:

> Er der overhovet ingen der bare kender nogen der har installeret en
> php server med mysql? Jeg har VIRKELIG brug for lidt hjælp til det her
> projekt... mit modul kompiler fint uden mysql men jeg ved ikke hvilken
> source jeg skal kompile mysql ind med, den mangler filer i den jeg
> har... er der nogen der har en instruktion

Selvfølgeligt kan det lade sig gøre!

Jeg har lige kigget lidt på din gamle mail og min hjerneblødning af et
svar...

Det var to filer configure scriptet ikke kunne finde. Har du ledt
efter dem andre steder end i sourcen til MySQL? Har du læst
dokumentationen til PHP?

Du skal ikke bruge sourcen til MySQL når du kompiler PHP, men du skal
ha' MySQL installeret!

Har du installeret MySQL?

Hvis ja, hvordan? Fra source eller som RPM-pakker? (Hvis RPM, har du
vel husket -devel pakken.)

--with-mysql= skal pege på det directory hvor MySQL er
installeret. Hvis du har installeret MySQL fra RPM pakker vil en godt
bud være --with-mysql=/usr/include/mysql men led efter de filer du
mangler der hvor du installerede MySQL - f.eks. 'rpm -ql MySQL' og
'rpm -ql MySQL-devel'

/jrm

--
                              Check out my awesome RPM repository