Re: [Forum] Sidste forsøg med php og apache og mysql ( og lidt kppp)

From: Henrik Brix Andersen <btech1@freakfoster.dhis.org>
Date: Wed May 03 2000 - 22:56:07 CEST

"Thomas G. Kristensen" wrote:
> Er der overhovet ingen der bare kender nogen der har installeret en php server med mysql? Jeg har VIRKELIG brug for lidt hjælp til > det her projekt... mit modul kompiler fint uden mysql men jeg ved ikke hvilken source jeg skal kompile mysql ind med, den mangler >filer i den jeg har... er der nogen der har en instruktion

Jeg har leget med PHP og mySQL, men jeg installerede dem begge som
.rpm...Det virkede for øvrigt fint.

> Ang. mit kppp problem så brokker den sig over at min pppd dæmon timer ud. er det mon dæmonen der er noget i vejen med? den er >installeret og det hele...

Kan du komme på nettet uden brug af kppp? Personligt har jeg ingen
erfaringer med kppp (eller andet 'krap' for den sags skyld ;). Prøv
eventuelt at oprette det hele manuelt, det har også den fordel, at du
ved _hvad_ der sker _hvornår_, og derfor også _hvornår_ det går
galt...hvilket igen giver en bedre chance for os andre at hjælpe dig.

> der står noget i kppp faq'en om pppd scripts, hvordan tjekker jeg om det er der, der er noget i vejen med

Læs ovenfor ^

> Da jeg ville bruge kppp under Open Linux (caldera) gik det fint, der var ingen brok, måske er det gnome der fucker op i det (jeg
> valgte ikke at installere gnome (har dog alligevel enkelte gnome programmer))

GNOME har så vidt jeg ved ingen indflydelse på kppp (eller andre kde
programmer for den sags skyld). Hvis du har installeret GNOME
programmer, har du også installeret gnome-libs, så GNOME _er_ på dit
system.

Mvh
//Brix

 Name:   Henrik Brix Andersen         Web: http://freakfoster.dhis.org