Re: [Forum] Kppp dialer

From: Bjarke Dahl Ebert <ebert@irisa.fr>
Date: Wed May 03 2000 - 14:03:14 CEST

"Thomas G. Kristensen" wrote:

> Er der nogen der ved hvad der er i vejen med Kppp? Er der er evt. en smartere måde at komme på inet? (evt. usernet, eller er den god?)

For mit vedkommede kunne jeg kun køre kppp som root (efter at have sat
remote brugernavn og password rigtigt op).
Efter at have givet "a+rw" permissions på /dev/ttyS<n>, "o+rwt"
permissions på /usr/lock, samt "u+S" på /usr/bin/pppd, kunne jeg også
køre kppp som menig bruger. Jeg er dog ikke overbevist om, at disse
permissions er de "rigtige" i et rigtigt flerbruger-system (det kommer
nok også an på, hvem der må starte kppp) - men på min hjemmecomputer
tager jeg jo ikke permissions på systemfiler og -directories så tungt...

Husk iøvrigt, at opsætningen af tlfnummer/brugernavn/password gemmes hos
den bruger, der har sat det. Jeg kunne dog nemt kopiere konfigurationen
(fra /root/.gnome/config/kppp eller sådan noget)

Hvis dette ikke hjælper, har jeg ikke umiddelbart nogen ide.
Hvordan giver den manglende virkning sig udtryk? Hvad sker der (eller
hvad sker IKKE :-)?

Mvh. Bjarke

--
IRISA-INRIA, Campus de Beaulieu, 35042 Rennes cedex, France
Tél: +33 (0) 2 99 84 71 00, Fax: +33 (0) 2 99 84 71 71