[Forum] Dårlig oplevelse med installation af Redhat 6.2

From: Johannesen,Bjarke BZJ <bzj@kmd.dk>
Date: Tue May 02 2000 - 11:31:45 CEST

Hej

jeg vil godt give et eksempel på hvad man ikke skal gøre hvis man installere
RedHat 6.2. Konsevensen for mig blev at RedHat installations programmet(text
mode) har slettet alle mine vitale data og jeg nu sidder med intet!

Jeg skulle opgradere fra 6.1 til 6.2 og besluttede mig at rytte op i alle
mine små linux partitioner, derfor backede jeg alt op på en ext2fs
partition, dvs. flyttede alt fra min harddisk a til harddisk b, sådan jeg
kunne installere på harddisk a.

Først kørte jeg grafiske installation som senere viste sig ikke at virker.
Men her partitionerede jeg min A harddisk til følgende:
hda1 1500MB ext2 fs
hda5 2000MB ext2 fs
hda6 64MB swap
hda7 700MB ext2fs
hda8 700MB ext2fs
hda9 1500MB ext2fs

jeg rørte ikke min B harddisk, men her ligger hdb1 og hdb5 som VFAT og HPFS
og hdb6 som min vitale ext2 fs backup.

Nu køere jeg så text mode setup da grafisk ikke virker ordentlig (har hørt
fra en at man bare kunne bruge text mode så virker det). Her valgte jeg at
den selv skulle finde ud af at vælge partitioner som de skulle bruge til
installation, da jeg går ud fra at den vil vælge nogle af mine partitioner.
Her GÅR DET BARE GALT.... det som text mode installationen gør er følgende:
slette alt på hda og min extfs på hdb til følgende:

hda1 23MB ext2fs
hda5 6000MB ext2fs

OG

hdb6 70MB swap...

også er det bare jeg spørger om hvad de tænkte på de da lavede den auto
installation på partitionerne...?????????????????

Konklusion: BRUG ALDRIG AUTO PARTITIONERING med mindre at der absolut ikke
er noget på computeren som du vil gemme... Ande konklusion er back altid
dine ting op på vfat partitioner, dem rør den da i det mindste ikke... :(
Skod, fordi hvis vi SKAL bruge vfat til at backeup så slipper man jo aldrig
for M$

Mvh Bjarke

Bjarke Johannesen
Home Email: croix@post10.tele.dk Work Email: bzj@kmd.dk
Work phone: +45 4460-1000 Or call direct on: +45 4460-7347
AaLUG homepage --- http://aalug.dk