[Forum] PHP-module med mySQL support gider bare ikke

From: Thomas Greve Kristensen <thomas.gk@get2net.dk>
Date: Mon May 01 2000 - 15:46:56 CEST

Hvis det ikke gør noegt tror jeg lige jeg vil blive ved med at brokke mig.

I har efterhånden forsøgt at hjælpe mig på de mest underlige måder, men jeg
prøver alligevel igen

Sagen er stadig den at jeg ikke kan få kompilet det modul til min apache
server. Nu har jeg fået det til at virke som php modul og det er jo et godt
udgangspunkt.

Nu vil jeg så gerne have mySQL support til den server jeg har sat op, men det
gider php ikke

Det jeg sender i mit php dir er
./configure --with-apxs --with-mysql=/home/GeKo/mysql

og den konfigurerer fint (obs. jeg har installeret min source i /home/GeKo/mysql
så include dir er /home/GeKo/mysql)

Vær opmærksom på at jeg ikke har rodet med de filer som jeg pakkede ud, altså
sourcen til mysql. Jeg har ikke rørt de filer.

når jeg så vil lave filen og skriver
make

får jeg fejlen
In file included from functions/mysql.c:84:
/home/GeKo/mysql/include/mysql.h:46: mysql_com.h: No such file or directory
/home/GeKo/mysql/include/mysql.h:47: mysql_version.h: No such file or directory
make: *** [functions/mysql.o] Error 1

og kompilingen afbrydes

Der findes to filer, mysql_com.h.in og mysql_version.h.in i include
biblioteket. For mig ser det ud som om de skal ændres og omdøbes, evt. i gennem
et script.

Jeg er virkelig ved at være ude på dybt vand i det her, er der ikke en der har
installeret begge dele med succes?

Mvh.

Thomas G. Kristensen
http://geek.wiktor.dk