Re: [Forum] Problemer med Linux og CD-ROM under installation

From: Jesper R. Meyer <jrm@stofanet.dk>
Date: Wed Apr 26 2000 - 00:47:45 CEST

"Thomas Due" <myth@mail1.stofanet.dk> writes:

snip..

> Den når dog ikke længere end til "running /sbin/loader" hvorefter den
> stopper.
> Når jeg så checker Kernel output med alt-F4, ser jeg følgende:
>
> <4>hdc: lost interrupt

snip..

> Jeg har en Pioneer DR-A24X CD-ROM, samt to 1.2Gb harddiske. Jeg har forsøgt

Jeg har selv haft problemer med et cd-rom drev af samme slags. Mine
erfaringer med Pioneer er ganske enkelt meget dårlige, men lad det nu
ligge.

Jeg kan ikke sige hvad der er galt, men løsningen er at starte
installationen med 'linux hdc=cdrom' og tilføje en append-linie
(append="hdc=cdrom") til lilo.conf når installationen er gennemført.

--
/jrm
                         "Some mornings it's just not worth chewing