[Forum] Problemer med Linux og CD-ROM under installation

From: Thomas Due <myth@mail1.stofanet.dk>
Date: Tue Apr 25 2000 - 22:53:24 CEST

Hejsa,

Jeg har et problem med min CD-ROM og Linux.

Jeg har forsøgt at installere Red Hat 6.1 (fra Alt om Data, December 1999).
Min PC booter fint fra CD'en og starter Linux installationen op.

Den når dog ikke længere end til "running /sbin/loader" hvorefter den
stopper.
Når jeg så checker Kernel output med alt-F4, ser jeg følgende:

<4>hdc: lost interrupt
<4>hdc: lost interrupt
<4>hdc: lost interrupt
... (gentages ca. 15 gange eller så)
<4>hdc: lost interrupt
<7>ISO 9660 Extensions: Microsoft Joliet Level 1
<4>hdc: lost interrupt
<4>hdc: lost interrupt
<7>ISO 9660 Extensions: RRIP_1991A
<4>hdc: lost interrupt

Hvilket bare fortsætter i det uendelige. Undervejs i booten kan jeg se at
den
sagtens kan se hvad det er for en cd-rom, men derefter går det til
syneladende
galt.

Jeg har en Pioneer DR-A24X CD-ROM, samt to 1.2Gb harddiske. Jeg har forsøgt
at have CD-ROMen sat som primary slave og som secondary master, (henholdsvis
hdb og hdc) men resultater er fuldstændigt det samme.

Er der nogen som har nogen ide til hvad der kan være galt, og som har en
løsning
på det?

Venlig hilsen

Thomas