Re: [Forum] Flere problemer med php

From: Kasper Hald <khald@kemi.aau.dk>
Date: Wed Apr 19 2000 - 08:54:33 CEST

Hej Thomas.

Uret i Linux kan stilles ved hjaelp af foelgende kommando som udfoeres
i en terminal eller konsol:

date --set '04/19/00 08:50:12'
hvor jeg saetter datoen til den 19. april aar 2000
mens klokken bliver sat til 08:50:12.

Saa vidt jeg ved saa bliver Linux uret sat til at matche bios'ens ved
boot, saa det kan vaere at det er uret i bios'en som ikke passer.
Hvis du har sat klokken i Linux kan du synkronisere bios'ens
ur med software uret med commandoen:

clock -w

M.v.h.

Kasper

P.S. Husk du skal vaere root.

P.P.S. Hvis du er mere til det grafiske saa kan du saette
       dato og tid ved at starte programmet linuxconf. Jeg ved
       dog ikke hvordan du synkroniserer med bios'en her.

--
Kasper Hald
Ph.D.-student in Theoretical Chemistry