[Forum] Flere problemer med php

From: Thomas Greve Kristensen <thomas.gk@get2net.dk>
Date: Sun Apr 16 2000 - 19:01:48 CEST

Hej igen, så er der flere problemer med Apache serveren...

Jeg ville lige installere mySQL database, for så ville jeg kunne teste alt det
skæge jeg har lavet inden jeg skal uploade det til en webserver.

Derfor ville jeg compile min PHP binary om, hvilket krævede at jeg brugte
kildekoden til mySQL. Det skal lige nævnes at selve mySQL serveren blev
installeret med RPM. Derefter skrev jeg ./configure --with-mysql=/der hvor
koden nu var/ , og det konfigurerede php også fint. Derefter forsøgte jeg så at
lave binaryen (make install) men det gad den slet ikke, her er et output
(mysql.h er omdøbt fra filen mysql.h.in):

<output fra make install (på php)>
In file included from functions/mysql.c:84:
/opt/mysql/include/mysql.h:166: parse error
functions/mysql.c:95: parse error
functions/mysql.c:476: parse error
functions/mysql.c:502: parse error
functions/mysql.c:541: parse error
functions/mysql.c:596: parse error
functions/mysql.c:874: parse error
functions/mysql.c:939: parse error
make: *** [functions/mysql.o] Error 1
</output>

Måske skal jeg kompile min mySQL binary (selvom jeg ikke er meget for det) men
når jeg prøver får jeg ENDNU en fejl (men som sagt er jeg ikke sikker på at jeg
behøver at kompile min mysql binary)
Problemet med min mySQL binary (hvis jeg overhovedet behøver den) forekommer
når jeg vil køre scriptet configure. Her et lille output:

<output fra ./configure>
checking for termcap functions library... configure: error: No curses/termcap library found
</output>

Hvad skal jeg dog gøre??? Behøver jeg at kompile en mysql binary bare for at få
php til at understøtte det? Kan jeg ikke bare få php til at understøtte mysql
UDEN at den skal bruge mysql.h filen???

Mvh.

Thomas G. Kristensen
http://geek.wiktor.dk