[Forum] To mindre problemer; XF86Config + Gnome Logout

From: Klaus Kragelund <KlausK@post11.tele.dk>
Date: Sat Apr 15 2000 - 16:21:29 CEST

Hej

Jeg har et system med Gnome windows manager og Redhat 6.1 installation

1: Jeg har mere eller mindre uovervejet brugt den funktion der automatisk
starter X op når Linux boksen boot'es. Det er også OK, men når jeg vil
logge ud og returnere til en system prompt, er det ikke muligt. Jeg kan kun
halt'e / reboot'e systemet - hvad gør jeg ??

2: Min opsætning af XF86Config gør, at skærmbilledet har et forkert
startpixel - dvs er rykket horisontalt. Jeg ved godt hvordan, man ændrer
startpunktet, men hvordan kan man se hvilken en af ModeLine linierne i
XF86Config er den aktuelle. Jeg gidder ikke afprøve dem alle.

På forhånd tak.

mvh

Klaus