Re: [Forum] Apache server med subdirs.

From: Jesper R. Meyer <jrm@stofanet.dk>
Date: Sat Apr 15 2000 - 13:28:06 CEST

Thomas Greve Kristensen <thomas.gk@get2net.dk> writes:

> Nu køre jeg altså den her Apache server (OpenLinux) med PHP og det ville
> egentligt være dejligt at have nogle subdirs. på denne hersens httpdserver...
>
> Derfor prøvede jeg at lave et sådant dir, men det har jeg altså bare ingen
> permission til at axxesse...

Som Anders skriver skal du kigge på rettighederne for dine subdirs
(som naturligvis ligger et sted under Apaches DocumentRoot).

> skal man lave disse dirs på en bestemt måde, og
> hvordan kan jeg evt. lave et system hvor hver bruger har sin egen webplads på
> denne server?

Normalt skal alm. brugere på systemet lave et directory som hedder
public_html i ~/ . Hvis du vil kalde brugernes webplads noget andet
skal du kigge på 'UserDir' i Apaches konfiguration.

Den enkelte bruger kan så nås via http://localhost/~luser/

For at det virker skal alle ha' execute rettigheder på alle dir helt
ned til public_html, hvis ikke kan apache ikke "nå" filerne.

> Jeg har været inde og rode i acces.conf men jeg ved sku ikke hvad jeg skal
> gøre, jeg har forresten også forsøgt at sætte noget: <Directory /web> ind med
> det samme som der står ved min <Directory /home/httpd/html> men jeg ved sku'
> ikke helt hvordan jeg får andre dirs ind i sammenhængen...

Øhh, det er der ingen grund til. mkdir /home/httpd/html/web og wupti
har du http://localhost/web/

Eller er det ikke det du vil?

--
/jrm
                         "Some mornings it's just not worth chewing