[Forum] kabel internet

From: Anders M <andefeldt.linux@mobilixnet.dk>
Date: Mon Apr 10 2000 - 17:54:02 CEST

> <fuld harme til>
> TeleDanmark burde tæppebombes dagligt for at smide et så ringe produkt
> på
> markedet.
> <fuld harme fra>
> Produktet er et blandingsprodukt mellem et almindeligt
> telefonmodembaseret
> internetabonnement og et kablebaseret abonnement som Telia Stofa
> leverer.
> Ideen er at give mere båndbredde fra operatøren til dig via
> kabelmodemet,
> der på grund af manglende investeringsvilje i kablenettet kun kan
> [...]

Jeg giver dig ret i at produktet ikke helt lever op til vores tids krav,
men du må også være realistisk. TeleDK's kabelnet (hybridnettet) kan
ikke køre upstream fra forbrugerens side, men det er ikke "KUN"
manglende inversteringsvilje, der gør at nettet ikke laves om til et
tovejs net. Dette vil kræve at hele TeleDK's kabelnet graves op, og nye
kabler smides i jorden! Det er lidt af en urealistisk tanke, at TeleDK
ville gøre det, blot fordi at man besluttede sig for at "tæppebombe"
dem, som du selv siger. En anden vigtig faktor er at TeleDK ikke ejer
hele kabelnettet! En stor del af det, ejes nu af antenneforeninger, som
ikke lige ligger inde med så mange penge til noget, som muligvis ikke
bliver en success.
Jeg giver dig ret i at produktet ikke er up2date, men det er ikke bare
lige noget, der er til at ændre!

Anders M

P.S Jeg vil 10000000 gange hellere have Stofa, men min "boliglocation"
umuliggøre desværre dette!