[Forum] Problem med Abit BP6 og Redhat 6.2

From: John Hinge <John.Hinge@int.tele.dk>
Date: Mon Apr 03 2000 - 12:07:00 CEST

Hej allesammen
Med stor fryd anskaffede jeg mig et Abit BP6 bundkort (den med dual celeron
sokkel) og skulle nu til at pingvine på den
Stor var min sorg da jeg konstaterede at den (redhat) ikke kan se mine
enheder...
Jeg har flg setup :
Ide controller 1 (Ultradma/33 )
 Pioneer 10speed CD drev (virker fint, redhat kan boote fra det)
Ide controller 2 (Ultradma/33)
 ingen
Ide controller 3 : (Ultradma 66)
 Western Digital 20Gb HD (og ja jeg vil helst køre den på dennne contrl. da
det ER en udma 66 disk)
Ide controller 4 : (Ultradma 66)
 DSR 600, 6speed DVD drev

Det er sikkert mig der er et nokkefår, men hvordan får jeg linux ind på en
partition (som jeg HAR klar, dvs ikke formatteret område på 4Gb) på min 20Gb
disk ?
Installationsprogrammet meddeler mig at det ike har ku finde en enhed at
installerer linux på :(

Jeg havde jo glædet mig til på sigt at sku køre rødhætte med 2 celerons på
og rigtig demonstrere pingvinpower :)

Venligts

John Hinge