Re: [Forum] -SUN computer - -linux-

From: Bjarke Johannesen <croix@post10.tele.dk>
Date: Fri Mar 31 2000 - 21:02:37 CEST

Bo Bjerre wrote:

> Jeg har fået en SUN SparcSTation 330 stillet til rådighed. Maskinen er
> fra 1989, og efter et kort men fyndigt opgør med min støvsuger ser den
> ud til at være i god stand.
>
> Den har 4 serielle porte, ethernet og indbygget grafik. Der er en
> harddisk, en 1/4" kassettetape, men ingen floppy eller CD. Alt sidder på
> en SCSI bus, hvilket ikke er floppy'ernes foretrukne... HVORDAN KOMMER
> MAN I KONTAKT MED APPARATET?!?! -skal man virkelig boot'e fra tape, hvis
> man skal installere nyt system??

Hvor langt er du noget? Boot menu på consolen?

> 1. er der nogen, der kan beskrive den nærmere, eller henvise til
> relevante beskrivelser

JA, masser af info på internettet.... Der er sikkeret også folk som vil
sende dig et bånd til at starte den med. Hw specs:
http://stumbo.vm.com/~techrat/faq_hardware/hwref1.html og
http://stumbo.vm.com/~techrat/faq_hardware/hwref2.html

> 2. Findes der en Linux, der kan "kastes ind" uden de store
> armbevægelser?? (på tape??)

linux på en cy7xxxx processor, not a chance...

> Jeg har ikke i nyere tid set en maskine med så omfattende køling: 6
> meget store blæsere, så man skal passe på ikke at blive suget ind i den,
> og man skal køre den med høreværn...

Hehe... tag engang ud til Averhoff og se nogle VIRKELIGE store blæsere der
er på sådan en 80'er mainframe.... :)