[Forum] -SUN computer - -linux-

From: Bo Bjerre <Bo@Bjerre-Technology.dk>
Date: Fri Mar 31 2000 - 10:54:56 CEST

Jeg har fået en SUN SparcSTation 330 stillet til rådighed. Maskinen er
fra 1989, og efter et kort men fyndigt opgør med min støvsuger ser den
ud til at være i god stand.

Den har 4 serielle porte, ethernet og indbygget grafik. Der er en
harddisk, en 1/4" kassettetape, men ingen floppy eller CD. Alt sidder på
en SCSI bus, hvilket ikke er floppy'ernes foretrukne... HVORDAN KOMMER
MAN I KONTAKT MED APPARATET?!?! -skal man virkelig boot'e fra tape, hvis
man skal installere nyt system??

1. er der nogen, der kan beskrive den nærmere, eller henvise til
relevante beskrivelser

2. Findes der en Linux, der kan "kastes ind" uden de store
armbevægelser?? (på tape??)

Jeg har ikke i nyere tid set en maskine med så omfattende køling: 6
meget store blæsere, så man skal passe på ikke at blive suget ind i den,
og man skal køre den med høreværn...

GO' weekened
Bo