Re: [Forum] Er der nogen, der kan/vil hjælpe?

From: Svend Haugaard Sorensen <shs@daimi.au.dk>
Date: Tue Mar 28 2000 - 15:40:15 CEST

> Hej,
>
> Jeg ved ikke, om dette er det rette sted at spørge; men det ser
> ud til, at der er samlet en utrolig mængde viden her vedrørende
> Linux/Unix.
Dette er et godt sted at begynde.

> Vi er en lille virksomhed, der er i den spæde opstart m.h.t. Linux
> og Unix, som vi ønsker at bruge til platform for et produkt, vi
> arbejder på at sælge.
Fint. Held og lykke med det.

> Vi har ofte behov for hjælp til en række opgaver - hvoraf jeg kan
> nævne i flæng:
>
> - Installation og vedligehold af Apache på Linux/Unix/Posix udstyr
> - Do. vedr. Samba
> - Opsætning og adm. af firewalls
> - Netværk
> - Upgrade af Linux
> - Scripts
> - Afklaring af spørgsmål vedr. Linux / Unix
>
> Vi vil meget gerne indgå et samarbejde med en/to personer, der på
> free-lance basis kan give os en hånd med fra tid til anden, gerne
> uden for normal arbejdstid.

Desvære har jeg meget travlt til hverdag og i weekenden(arbejde +
> studie),
men der er sikkert andre, som har tid.

Men hvis I vil havde hjælp, så prøve at beskriv problemet her.
Så er der sikkert nogle, som har nogle svar og som kan hjælpe.
sslug(skåne sjælland linux user group)(www.sslug.dk) har også nogle nyheds grupper
som er gode at spørge på. Der er meget trafik på dem.

Linux "samfundet" funger på den måde at man hjælper hinanden.
Så hvis man har et problem, så giver man en beskrivelse af det
og så er næsten sikkert nogle, som kan hjælp med det.
Måden man betaler for hjælpen er ved at hjælp andre, som har brug for hjælp.
Eller gøre andre ting, som kan gavne linux samfundet.
Det kan nævnes at andre firmaer sponsorarer foredragsholderes rejser
eller gratis stiller lokaler tilrådighed for linux møder.

--
Stud. scient  Svend Haugaard Sørensen.
Computer Science Department