Re: [Forum] Ide til hvad vi kan gøre for udbredelsen af linux

From: Ole Guldberg Jensen <ole_guldberg@mobilixnet.dk>
Date: Mon Mar 27 2000 - 20:23:25 CEST

"Thomas G. Kristensen" wrote:

> For at gøre det lettere for gamle dos og windows brugere at finde rundt i linux milijøet kunne det være smart at lave en liste over et filsystem på en almindelig linux installation. Derudover skulle der så være en liste over forskellige filer der er nyttige at kende (rd.c osv...) + evt. nogle links til mere information...
>
> Er det kun mig der tror det vil være til hjælp?

Nej! Det er en god ide...

Men jeg vil lige gøre opmærksom på at SSLUG bogen "Friheden til at
vælge" indeholder både en beskrivelse af "filtræ" og konfigurationsfiler
for Redhat og SuSE. For folk der ikke kender bogen... ser den på
http://www.sslug.dk/linuxbog

Der sker meget med bogen for tiden...

<citat Peter Toft>
Næste version har lige lidt delay (få dage), men der er
meget nyt - så den næste version kommer nok til at
hedde version 3.0.

* Nyt om pine, incl. et par gode tricks.
* Peter Enoch har skrevet et nyt
  afsnit om firewall og givet input til
  andre sikkerhedsaspekter;
* Ole Vilmann har lavet et stort nyt afsnit
  om Java.
* Hans Schou har også lavet en masse nyt om
  databaser - et helt nyt kapitel er startet
  op.
* Christian Rasmussen har skrevet en masse
  nyt om netværk generelt og tilsvarende om
  DNS.
</citat Peter Toft>

> Mvh.
>
> Thomas G. Kristensen