[Forum] Problemer med MyODBC

From: John Andersen <john@netcomms.dk>
Date: Wed Mar 22 2000 - 10:37:25 CET

Hej,

jeg har installeret en MySQL-server på en Linux (RedHat 6.0) og ønsker at
få adgang til den fra en Windows-maskine (via ODBC). Jeg kører et blandet
netværk med både Windows NT, Linux og Windows 98 maskiner (TCP/IP).

Når jeg via Access prøver at tilslutte til MySQL-serveren via MyODBC får
jeg følgende fejlmeddelelse:

[TCX][MyODBC]Host JATEC450 is not allowed to connect to this MySQL server
(#1130)

Jeg mener, der skulle være givet adgang for alle hosts v.hj.a. af INSERT
INTO HOST og som hostnavn og bruger er der angivet '%'.

Hvad kan være galt? Det er jo nok noget med rettigheder, men hvor? Er det i
MySQL eller er det i selve Linux?

Mvh.
john
john@netcomms.dk