[Forum] besværlige moduler

From: Martin Filtenborg <martin.filtenborg@image.dk>
Date: Sat Mar 18 2000 - 01:33:25 CET

Jeg har just erhvervet mig en HP DeskJet 850C, og ønsker naturligvis at
kunne anvende den med pingvinen. Imidlertid ser jeg følgende tekst under
boot:

lp: Driver loaded, but no devices found

skriver jeg nu

rmmod lp
insmod parport_pc
insmod lp

og forsøger med et testprint (PostScript) fra printtool, dukker der en
nydelig farvelagt side op i printerens udbakke. Jaja, den gule farve
mangler, men printeren er også fundet i en affaldscontainer, sååå...

Altså må det være et spørgsmål om at loade modulet parport_pc.o "at
boottime".

Samme historie gør sig gældende for cd-brænderen; her har jeg fået linux
til at ignorere hdd ved boot, men jeg skal selv manuelt installere
ide-scsi.o før der er hul igennem (XcdRoast...)

Hvordan får jeg systemet til at installere modulerne (i rigtig rækkefølge?)
ved boot??

Info vedr. modules.conf (install-kommandoen) har ikke hjulpet mig meget :(

Martin Filtenborg

/* If you hear a rumble in the distance, don't be afraid. */
/* It's only penguins on the march... */