RE: [Forum] Virus

From: Martin Bøgelund <goblin@forum.dk>
Date: Thu Mar 02 2000 - 08:17:26 CET

>===== Original Message From forum@aalug.dk =====

>Jeg har aldrig hoert om eller brugt et antivirus program til Linux.
>
>Jeg har ogsaa kun hoert om en virus paa linux.
>
>Den hedder GPL og eksister i perfect symbiose med Linux ;-)

Jeg mener at have læst, at der findes omkring 10 vira der
angriber UNIX/Linux. Disse er dog ikke noget at scanne
efter, idet de sikkert bruger en exploit, der længst er
opdaget/fixet.
Og der findes rent faktisk virusscannere til Linux. De
falder i 3 kategorier:
1) Virusscannere der scanner for Windows-vira, praktisk
hvis du har en Linux box der er f.eks. post server for
Win maskiner.

2) Virusscannere der scanner for Linux vira.

3) 1) + 2)

Se på:
http://elvin.net/wired/av_linux.txt

Martin A. Boegelund