[Forum] SV: [Forum] Skærmstørelse og fil åbning.

From: John Hinge <John.Hinge@int.tele.dk>
Date: Thu Mar 02 2000 - 08:06:45 CET

Hej Mikkel

Under f.eks RedHat Linux, er der et program ved navn Xconfigurator
(okay, det er måske elementeært for nogen, men jeg er osse meget ny..)
Med det program kan du få mulighed for at vælge skærmtype og opløsning..

Til alle jer andre kloge hoveder :
Kan man skifte X's opløsning sådan 'dynamisk agtigt' ?
måske lidt i retning af det der væmmelige powertoy til winfnidderfnadder der
styrer
opløsningen ??
Jeg har nogle programmer der kører 320*240 i en ekslusiv skærm, og den er
lidt lille at se på når X selv kører i 1024*768....

Jeg kører RedHat 6.1 på et Voodoo Banshee (med dne medfølgende Xfree86) på
en 'standard 1024 N/I monitor'