[Forum] Linux workshop fredag.

From: Knud Haugaard Sørensen <webmaster@aeiwi.com>
Date: Tue Feb 29 2000 - 23:01:57 CET

Den 26/2 modtog kernen en mail fra Mads Konge Nielsen,
der arbejder ved Sektornet-Support Aarhus.
Se den vedlagt mail, han er bl.a. interesseret i at sammearbejde med
AaLUG
om distribution af vores cdrom.

Han kom til moedet i aften, hvor han fortalte
at de holder demonstrationer dag fredag, se vedlagte program.

Han spurgte om AALUG var interesseret
i at komme og lave en demostartion af linux.??

Jeg er selv indstillet paa at komme,
men vil gerne have selvskab!

Saa er der andre, der har lyst??

Demostartion er fredag 12.00-14.00
Fra 14.00-16.00 vil der vaere indvielse (free beer ;-)

Venlig Hilsen
Knud

--
Aeiwi is a search tool with a unique interface.
Which let users add more search terms,

attached mail follows:

Hej

Jeg ser at I planlægger at udlevere CD-ROM'er til skoler. Det kan jeg
formentlig hjælpe jer med.
Jeg er ansvarlig for Sektornet Support Århus ved Amtscentret for
Undervisning, Århus Amt. Udover at yde support til skoler laver vi IKT
kurser til skoler i amtet, såvel tekniske som pædagogiske. Vi er desuden på
vej til at blive et "Local Cisco Networking Academy".
Det er således ofte os skolerne ringer til når de skal have råd og
vejledening i hvordan man håndterer skolens netværk. Som mange andre er jeg
interesseret i Linux og drømmer om at skolerne ville skrotte deres betalings
software til fordel for Linux og open source software. På den måde kunne vi
kanalisere en bunke penge over til uddannelse af lærere/elever. (Vi
forhandler Microsoft, så jeg ved hvor meget licenser belaster skolernes
budgetter.)
Jeg planlægger forskellige tiltag på Linux området. Første fase består I at
opbygge Linux kompetence i Supportcentret, således at vi bliver i stand til
at yde support til de skoler, der konverterer til Linux. Derudover
planlægger jeg at indgå i et samarbejde med firmaet Liga mhp. forhandling af
deres produkter.
Desuden planlægger jeg at etablere et Linux demo lokale samt opslå kurser
rettet mod de netværksansvarlige på skolerne.
Det er min vurdering at vi muligvis kunne få et interessant samarbejde
omkring skoler og udbredelse af Linux systemet ?
Vi kunne eventuelt stikke hovederne sammen og diskutere mulighederne ?

Hilsen
Mads Konge Nielsen
Sektornet Support Århus
Amtscentret for Undervisning, Århus Amt