Re: [Forum] Linux og Palm?

From: Leif Rasmussen <leif@lera-komm.dk>
Date: Thu Feb 17 2000 - 00:30:07 CET

Jørgen Ramskov wrote:

> Er der nogen her på listen der har erfaringer med Linux og Palm Pilots?

Yes !

> Det jeg indtil videre er mest hooked mht. en erstatning for Windows er KDE -
> det er stabilt (i forhold til den version af GNOME der følger med Mandrake
> 6.1, men jeg har hørt at de senere releases af GNOME skulle være forbedret
> væsentligt).

Jeg kender faktisk kun KDE og er godt tilfreds.

> Det jeg er interesseret i at finde er software til at erstatte Outlook og
> synkronisering med min Palm. Det behøver ikke at være ét program, men
> adressekartotek og mail må gerne hænge sammen på den måde at jeg har
> email-adresser og "P&T adresserne" samlet et sted. Jeg har heller ikke
> umiddelbart et behov for at synkronisere email, omend det ville være rart.

Jeg har en Palm V.
Jeg har ikke erfaring med syncronisering af emails - jeg mener faktisk,
at Netscape communicator skulle kunne gøre det. Måske er det kun til
Windows udgaven, der følger et Palm Pilot Plug-in med ?

> Jeg har kigge meget kort på KPilot, men umiddelbart ser der ikke ud til at
> ske særligt meget ppå den front - websitet er ikke blevet opdateret i meget
> lang tid :-(

Jeg har brugt KPilot, men er gået over til J-Pilot 0.97 - det kan det samme og
ligner meget det program, der følger med "Piloten". Det kører hurtigt og jeg
er endnu ikke støt på fejl i den. Derimod havde jeg en del problemer med
"daemonen" til KPilot, den tabte tit forbindelse og bliver "loadet" flere
gange,
når jeg starter op i KDE.
Jeg bruger SuSE Linux 6.3 og har hentet J-Pilot ved http://www.suse.de/en,
men den kan sikkert findes andre steder også.

> Forslag til løsninger er derfor meget velkomne!

Er hermed givet ;-)

Mvh.
Leif