[Forum] Nu opgiver jeg at sætte stofanet op uden hjælp..

From: Bo Bjerre <Bo@Bjerre-Technology.dk>
Date: Wed Feb 16 2000 - 20:15:42 CET

Hej / hjælp!!

Jeg har læst, hvad jeg har kunnet finde, men alligevel kan jeg ikke få
det til at virke:

Jeg har en Linuxbox med to netkort i.

eth0 er et 10/100Mbit kort, der er forbundet til en hub, hvor der sidder
nogle NT maskiner
Det virker, og jeg bruger Linux som samba server. OK.

eth1 er forbundet til et kabel modem (SurfBoard 3100). Jeg har testet
stofanet med en NT maskine, og det virker. Jeg har testet eth1 ved at
sætte den i min hub. virker. Al hardware virker tilsyneladende.

Jeg kan bare ikke ping'e stofa's login server eller den gateway, jeg
mener den skal bruge.

Jeg har indsamlet alle relevante filer, incl log filer, men kan ikke se,
hvad der skulle være galt, sandsynligvis fordi jeg ikke ved hvad jeg
skal kigge efter. Jeg er ikke erfaren i netværk.

Kan det være fordi stofa ikke vil leve sammen med mit lokale net?!?
-gode råd til hvor jeg skal starte med at kigge modtages. Jeg har haft
stofa i et par uger, men bruger stadig min ISDN, og der er jo for
dårligt!

Hvis noger vil sætte det op for mig, evt over telefonen, vil jeg
naturligvis belønne det...

hilsen Bo