SV: [Forum] GNU/Linux - AaLUG

From: Johannesen,Bjarke BZJ <bzj@kmd.dk>
Date: Thu Feb 10 2000 - 09:28:35 CET

Hej

Grunden til at vi skrive AA i AArhus er jeg troede, at man i gamledage før
Å'et så var det skrevet som AArhus... MEN det er faktisk forkert... jeg
fandt denne forklaring på en af universitets sider:

A note on spelling: Århus is also from time to time written as Aarhus (as it
was in the old days) - this is still used in, eg, the name of the
university. The name is pronounced more like Orhus - as in Oregon - than
Arhus.

se http://www.au.dk/en/aarhus.htm

men sådan går det jo når man ikke først får ens navn godkendt hos en
professer ved dansk sprognævn =)

Mvh Bjarke

Bjarke Johannesen
Home Email: croix@post10.tele.dk Work Email: bzj@kmd.dk
Work phone: +45 4460-1000 Or call direct on: +45 4460-7347
AALUG homepage --- http://aalug.dk