Re: [Forum] Email program

From: Morten Liebach <morten@hotpost.dk>
Date: Wed Feb 09 2000 - 23:28:15 CET

On Wed, 09 Feb, at 22:02, Kasper Kamp Simonsen wrote:
> Hejsa.....
>
> Jeg søger et godt email program til linux. Hvis der findes et som er
> kompatibel med Outlook 2000, ville det værer perfekt. kompatibel på den måde
> at når jeg er i linux, kan jeg hente mail, som så bliver gemt i en mail fil,
> filen skal skal kunne læses / skrives af outlook, så jeg også kan hente mail
> fra windows. Findes der et program som kan det??
>
> Hvis ikke, hvad findes der så af gode email programmer til linux, jeg gider
> ikke bruge netscape's mail funktion. Det må gerne værer et text-mode
> program.

Hvad for at format bruger Outlook 2000 til at gemme i?
Det kunne du måske bruge til at søge på freshmeat med, der er muligvis
programmer der kan konvertere for dig, vis der ikke lige er en klient
der læser/skriver formatet.

Ellers kan jeg anbefale mutt (http://www.mutt.org), den kan det hele,
og er veldokumenteret.
Mutt læser og skriver i mbox formatet, og vistnok også andet...men jeg
tror egentlig det var babyl eller sådan noget (tro mig ikke på dette
pkt., jeg er ikke sikker ;-)

Har du overvejet at bruge Outlook så den lader en kopi af mailen ligge
på serveren?, det har jeg selv brugt ved dual-boot.
Så downloadede og slettede jeg mailen med fetchmail fra Linux når jeg
var der (og sådan har jeg tænkt mig at sætte det op igen...).

Skæg & Ballade ønskes i alle af

                Morten Liebach

PS: Jeg læste lige alt.religion.kibology og fandt tråden "Dog Haikus".
    Tjek det her eksempel:

        Today I sniffed
        Many dog butts - I celebrate
        By kissing your face.

    Eller den her:

        I sound the alarm!
        Mailman Fiend - come to kill us all -
        Bark! Bark! Bark! Bark! Bark!

--
In the future everything was up to itself.