Re: SV: [Forum] smadret MBR?

From: Morten Liebach <morten@hotpost.dk>
Date: Wed Feb 09 2000 - 15:12:28 CET

On Wed, 09 Feb, at 15:01, Michael Westergaard wrote:
> Win9x og andre versioner af DOS kræver vist nok at blive bootet fra en
> active partition, og er vist ikke ret gode til selv at sætte det
> (medmindre installationen får lov at pille ved harddisken som de vil).
> Prøv det. Du kan muligvis fjerne active bit fra Windows partitionen når
> du booter med LILO?

At partitionen er "active" er så vidt jeg ved at den er "bootable" i
linux fdisk sprog, ikke?, og det er min Win98 partition, så det skulle
være i orden.

Jeg har nu prøvet at bruge lilo til at boote windows, og det gik ikke,
der kommer en strøm af j'er over skærmen, og så kan jeg ellers
Ctrl-Alt-Del'te mig ud af det, og boote op i Linux.

Jeg er lidt løbet tør for gode ideer nu... :-(

        Morten Liebach

--
In the future everything was up to itself.