Re: SV: [Forum] smadret MBR?

From: Michael Westergaard <u991875@daimi.au.dk>
Date: Wed Feb 09 2000 - 15:01:13 CET

> Jeg er nu ved at installere Win98, men når den har kopieret system-
> filerne og rebooter i forbindelse med installationen så kan den ikke
> boote fra harddisken, så det er lidt sært.
> Jeg har prøvet fdisk /mbr fra cd'en, men det gør ingen forskel, så med
> mindre nogen har et godt forslag her så må jeg vist læse lidt mere...
>
> Hov...jeg kune jo prøve at bruge lilo, sæ'føli'!

Win9x og andre versioner af DOS kræver vist nok at blive bootet fra en
active partition, og er vist ikke ret gode til selv at sætte det
(medmindre installationen får lov at pille ved harddisken som de vil).
Prøv det. Du kan muligvis fjerne active bit fra Windows partitionen når
du booter med LILO?

/Michael