Re: [Forum] smadret MBR?

From: Jesper R. Meyer <jrm@stofanet.dk>
Date: Wed Feb 09 2000 - 12:15:26 CET

Morten Liebach wrote:

> Nu kommer den tricky del, jeg vil ha' Win98 lagt ind på /dev/hda1,
> OpenBSD på /dev/hda2.

snip..

> Så der er plads nok, men hda1 & hda2 er tomme nu...
> hda3 er totalt fredet, jeg har ingen mulighed for backup af de data!

Naar du installerer windows overskriver instalationen MBR, saa en
bootdisk er god tink(TM).
Mht. OpenBSD.... Tja, det aner jeg virkelig ikke. OpenBSD har vel ikke
saadan en lam installations option (fx. server) hvor den partitionerer
harddisken og installerer lidt ubrugelige services?
Saa kan du vel bare undlade at installere OpenBSD's bootloader og saa
bruge LILO til at boote win/bsd/linux. Alternativt kan du bruge
OpenBSD's boot loader til at boote det hele?!?

 /Jesper