SV: [Forum] GNU/Linux

From: Johannesen,Bjarke BZJ <bzj@kmd.dk>
Date: Wed Feb 09 2000 - 10:03:35 CET

Hej

vi har i kernen snakket en del om vi skal have GNU ind i vores navn. Vi har
mange forskellige meninger om vi hvorfor og hvorfor ikke, men vi er blevet
enig om at det ikke kan betale sig at gøre det navn vi nu engang har længre.
Så skal vi jo også til at skifte adresse.

Jeg ved godt at det meste af Linux idag er fra GNU, og faktisk kunne man
fristes til at sige at en RedHat installation af Linux er Hurd med en anden
kerne.

Det har jo altid været GNU's slogan: GNU not Unix.

Hvad så når XFree86 har været på fordrag i danmark, skal de så hedder
GNU/XF86/Linux osv??

Mvh Bjarke

Bjarke Johannesen
Home Email: croix@post10.tele.dk Work Email: bzj@kmd.dk
Work phone: +45 4460-1000 Or call direct on: +45 4460-7347
AALUG homepage --- http://aalug.dk