[Forum] -opsætning af STOFA- -test af forbindelse-

From: Bo Bjerre <Bo@Bjerre-Technology.dk>
Date: Thu Feb 03 2000 - 18:13:09 CET

Hej,

Jeg har to netkort i mit Linux apparat. Det ene er koblet til en hel del
andre maskiner via en hub. Det andet skal have fat i stofa.

Jeg er i tvivl om det andet kort laver noget fornuftigt. Jeg er ved at
koble op til stofa, så derfor vil jeg teste det inden jeg lukker flere
problemer ind i manegen.

Jeg tager derfor kablet fra min hub, og sætter over i dette nye kort.
Jeg sætter IP adressen til det som var på det andet kort. Herefter
forventer jeg at kunne ping'e de maskiner, der sidder på hub'en. OG DET
VIRKER. Derfor må kortet vel være i orden?? -og der er vel osse en
fungerende driver, der tager hånd om det. Det ser fornuftigt ud i
start-log'en (Bringing up eth0 [OK], Bringing up eth1 [OK])

Jeg har sat diald op efter en kogebog (men jeg er ikke kok), der blev
præsenteret her først på året. Jeg undrer, at jeg ikke kan ping'e noget
"stofa-stof"?? Jeg regnede med at kunne telnet'e til login serveren, men
intet sker.
Diald control programmet melder "Could not open socket, host is
unreachable".

Jeg har afprøvet stofaforbindelsen fra en NT maskine, og den ende
virker.

God råd modtages med begærlighed. Skulderklap uddeles..

Bo