[Forum] Re: [Forum] De rutinerede trækkes ned i skidtet af tåbelige spørgsmål...

From: Morten Liebach <morten@hotpost.dk>
Date: Fri Jan 21 2000 - 10:38:13 CET

On Fri, Jan 21, 2000 at 08:47:59AM +0000, Tommy Mogensen wrote:
> Hej AALUG
>
> Jeg vil gerne give mit besyv med.
>
> Jeg har en redhat 6.1 maskine og en Eizo T563-T. Gennem Xf86config har
> jeg manuelt indtastet scannerfrekvenser. Gfx-kortet er i740, som er
> understøttet af den Xfree, der følger med. Når jeg starter X er billedet
> helt kvadratisk i venstre side af skærmen, opløsningen er vel nærmest
> 768x768 :o) Gnome, Mus, farver og det hele kører perfekt. Jeg har en
> win98 maskine, der kører gennem RGB-indgangen på skærmen, som ikke laver
> fejlen, ligesom den heller ikke kommer når man kører fra linux-prompten,
> [...]

Hej Tommy

Du skal nok til at have fat i xvidtune. Der kan du stille højde, bredde og
centrering af billedet.
Så skal du enten ind og rette manuelt i din /etc/X11/XF86Config i den relevante
modeline, eller du er heldig og xvidtune gør det automatisk for dig (tror jeg
nok jeg oplevede på en RH6.0 engang, men det virker ikke i SuSE eller Debian).

Der er også en XFree86-Video-Timing HOWTO på LDP, hvor der nok er en del
guldkorn om dette hint.

Held og lykke
                Morten Liebach

--
In the future everything was up to itself.