[Forum] DK bogstaver i mutt og hvad farve er hvid ?

From: Morten Liebach <morten@hotpost.dk>
Date: Fri Jan 21 2000 - 00:49:49 CET

Hej

1: DK bogstaver:

Jeg kan ikke få mutt til at vise æ,ø og å, uanset hvad jeg gør. Jeg kan godt
skrive dem og sende dem (til min hotmail-adr.), og når jeg læser min mailbox
med f.eks. gedit er æ,ø og å der skam også, men i mutt får jeg bare et ? for
æ,ø,å.

Jeg bruger vim som editor "i" mutt.

Min ~/mbox (som mutt vist skriver) viser f.eks. =E5 i stedet for å, så alt tyder
på at det er mutt der har problemerne. Den font jeg bruger i rxvt har æ, ø og å!

Jeg har allow_8bit og charset="iso-8859-1" i .muttrc, så det skulle vel være i
orden?

Er der noget jeg har overset?

2: Hvad farve er hvid:

Når jeg sætter farven til "white" i min .muttrc og kører mutt i rxvt/wterm
bliver det til en underlig lys-brun/beige farve, hvorfor?
I en xterm er "white" lysgrå.

Hvad kan jeg gøre for at få "white"=hvid?

Jeg håber æ, ø og å'erne når ud til jer, men det skulle de vist gøre :-)

Med venlig hilsen

                Morten Liebach

--
In the future everything was up to itself.